Alternatívne riešenie sporov

Alternatívne riešenie sporov

V prípade,že kupujúci nie je spokojný so sbôsobom,ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domieva,že predávajúci porušil jeho práva, kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenie §12 zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo na stránke Ministerstva hospodárstva SR-www.mhsr.sk.                                  

 Návrh možno podať v listovej podobe, elektonickej podobe. Na podanie návrhu môže kupujúci využiť formulár, ktorý je  dostupný na webovom sídle ministerstva / http:// www.mhsr.sk/alternatívne-riešenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s/. K návrhu kupujúci priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.

1